Reklamować, naprawiać czy zakupić nowe – co robić, gdy szwankują codzienne sprzęty?

W naszym miejscu pracy czy w naszym domu mamy bardzo wiele urządzeń, bez których – jak myślimy – nie moglibyśmy żyć. Praktycznie codziennie używamy suszarki do włosów, czajnika bezprzewodowego, drukarki czy pralki. Komfort, jaki dają nam tego typu ”maszyny”, i przyspieszenie czasu wykonywania codziennych codziennych obowiązków, to główne ich dobre strony. Jednak co z nimi robimy, gdy nagle coś przestaje działać?

pralka
Twórca: Kevin Wheeler
Zainspirowane przez: http://www.flickr.com
Serwis techniczny służy pomocą, kiedy zepsuje nam się raczej „duży” sprzęt – lodówka, zmywarka, wszechstronny robot kuchenny czy urządzenie wielofunkcyjne. Część przedsiębiorstw w zakresie swoich usług pod wspólną nazwą „serwis techniczny” umieszcza też usługę dojazdu pod wskazany adres – do domu klienta lub firmy – i ocenę kondycji niedziałającego urządzenia. Jeżeli naprawy można dokonać na miejscu, ponieważ uszkodzeniu uległa na przykład elektronika w pralce, serwis wykonuje ją od ręki, bez transportowania urządzenia.

Inni czytali też

Każdy z nas w codziennym życiu będzie korzystać z różnych urządzeń AGD

sprzęt agd
Twórca: Daniel Oines
Zainspirowane przez: http://www.flickr.com
Zakupy z reguły lądują w lodówce, gdzie przez kilka dni będą oczekiwać na swoją kolej, na gazowej kuchni można przygotować codzienne obiady, a brudną bieliznę wypierze wydajna pralka automatyczna. Sprzęty takie są tak powszechne, że ciężko niektórym sobie wyobrazić bez nich życie, a problem zaczyna się pojawiać, gdy coś się zepsuje.


Kiedy kupujemy produkty RTV czy AGD w dużych centrach handlowych, możemy dokupić także dodatkową, rozszerzoną gwarancję, która zapewnia szybką reakcję na zgłoszenie usterki (zwykle w tym samym dniu albo w kolejnym dniu roboczym). Ale nie oczekujmy wiele kiedy przestaje nam działać elektryczny młynek do kawy lub ręczny blender. (http://www.zst.waw.pl/pl/obsluga) Nasza reklamacja najpewniej zostanie rozpatrzona, ale albo pieniądze zostaną nam zwrócone, albo otrzymamy dokładnie taki sam produkt ze sklepowej półki, jaki nam się zepsuł. Niestety, ostatnio często słyszy się, że naprawianie małego AGD nie jest opłacalne, bo sprowadzenie odpowiednich części przez serwis techniczny oraz zreperowanie urządzenia może być o wiele droższe, niż zakup nowego egzemplarza. Niektóre sklepy w ogóle nie naprawiają sprzętów, aby uniknąć dalszych nieporozumień w relacji klient-sklep (http://www.zst.waw.pl/pl/) i szybkie rozwiązanie sprawy reklamacji w sposób podyktowany przez klienta.
1 2
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.